15-16 жовтня 2015 року на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів та Нерубайського НВК «школа – гімназія» Біляївського району відбувся всеукраїнський семінар для методистів трудового навчання (технологій) обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Тема семінару «Модернізація методів, форм і засобів у роботі вчителя трудового навчання (технологій)».
Комп'ютеру належить чільне місце серед сучасних технічних засобів навчання. Перелік професій, пов'язаних з використанням комп'ютерів, дедалі ширшає. Тому вміти працювати з ними повинен кожний, і школа не може стояти осторонь цієї справи.
Календарно-тематичне планування 5-7 класи 2015-2016 н.р.
(Варіативні модулі) ІІ семестр
5 клас
1. Технологія виготовлення виробів із деревини та деревних матеріалів
(способом ажурного випилювання)
2. Технологія виготовлення дерев'яної іграшки
6 клас
1. Технологія виготовлення виробів із тонкого листового металу.
2. Технологія виконання електротехнічних робіт.
7 клас
1. Технологія виготовлення виробів із деревини (з використанням ручних способів обробки).
Варіативна складова
Освоєння варіативних модулів здійснюється на основі проектно-технологічної діяльності. Варіативні модулі обираються залежно від матеріально-технічного та кадрового забезпечення навчального процесу, бажання учнів, регіональних традицій. Варіативні модулі розроблено окремо для 5 – 6 класів та 7 – 9 класів. Освоєння варіативних модулів відбувається за окремо розробленими програмами до них. У 5 – 6 класах вивчається по 2 варіативні модулі на кожен з яких відводиться 20 год, у 7 – 9 класах вивчається по 1 варіативному модулю, кожен в обсязі 16 год.
Будь-який варіативний модуль для 5 – 6 класів можна обрати лише один раз у 5 чи 6 класі. Так само, будь-який варіативний модуль для 7 – 9 класів можна обрати лише один раз у 7, 8 чи 9 класі.
Вся проектна документація (зображення виробу, розрахунок матеріалів, послідовність виготовлення тощо) учнями 5 – 8 класів виконується в робочих зошитах. При виконанні проектів у 9 класі учні мають зібрати матеріали (зображення виробу, зображення виробів-аналогів з їх аналізом, вибір та розрахунок матеріалів, відповідний план реалізації проекту тощо) у проектну папку.
Результатом діяльності учнів при вивченні кожного варіативного модуля має бути – проект.
Резерв часу, передбачений програмою, вчитель може використати на підсилення окремих складових навчальної програми на свій вибір.
1. Робоче місце – це… А стілець, на якому сидить учень Б верстак, на якому учень працює В ділянка майстерні з необхідним обладнанням Г майстерня з усім наявним обладнанням