Водночас, визначення високого рівня навчальних досягнень, зокрема оцінки 12 балів, передбачає знання та уміння в межах навчальної програми і не передбачає участі школярів у олімпіадах, творчих конкурсах тощо (Таблиця).
Кожний наступний рівень вимог вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються, та показником оцінки в балах.
Оцінювання якості трудової підготовки здійснюється у двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити у процесі усного чи письмового опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання лабораторно-практичних та практичних робіт. Тому критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання мають комплексний характер. До них належать:
рівень передбачених програмою теоретичних знань та вмінь застосовувати у практичній роботі;
уміння користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації;
дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу);
уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи;
рівень сформованості трудових прийомів та вміння виконувати технологічні операції;
дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;
дотримання норм часу на виготовлення виробу;
рівень самостійності у процесі організації і виконання роботи (планування трудових процесів, самоконтроль та ін.), виявлення елементів творчості.
Визначеним рівням відповідають розроблені критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-ти бальною шкалою